Opinie o Nas
Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ
MixOponki.pl tophead
b_samochodowe Opony motocyklowe

Opony letnie - nowości na sezon 2013

Już wkrótce nadejdzie wiosna. Z kół będzie można zrzucić opony odporne na niskie temperatury i dobrze wgryzające się w śnieg. Dla kierowców potrzebujących zaopatrzyć się w letnie ogumienie, przygotowaliśmy zestawienie nowości na sezon 2013.

Nowości na rynku opon letnich - 2013


Część z prezentowanych opon została zaprezentowana już w zeszłym roku, ale głównie w okresie jesienno-zimowym, kiedy popyt na letnie zdecydowanie spada.

Przypominamy, że zgodnie z przepisami unijnymi z 2012 r. producenci muszą opatrywać swoje produkty etykietami podobnymi do tych, które znamy już chociażby ze sprzętów AGD. Znajdują się na nich informacje o oporach toczenia, hamowaniu na mokrej nawierzchni i hałasie zewnętrznym. Dwa pierwsze czynniki są oceniane wedle skali, gdzie A oznacza wynik najlepszy, a G najgorszy. Hałas podaje się w decybelach i falach.

Trzeba pamiętać, że nawet ocena CC może być naprawdę niezła. Ogumienie ma na tyle skomplikowaną budowę, że trudno je ocenić na podstawie tylko trzech parametrów. Warto zwracać uwagę na szereg innych cech i dopasowywać oponę do potrzeb.

Opony do samochodów osobowych

Continental ContiCrossContact LX 2

Jedyna w zestawieniu opona stworzona dla samochodów typu SUV. W stosunku do starszej opony Continental ContiCrossContact LX, LX 2 jest trwalsza o 28% i o 10% bardziej wytrzymała. Szerokie rowki obwodowe mają zapobiegać blokowaniu się kamieni w oponie i aquaplaningowi. Przed bocznymi uszkodzeniami chroni kołnierz umieszczony na ścianie.

Na środku bieżnika Continental umieścił blokujące się lamele, zapewniające przyczepność na mokrym asfalcie oraz w terenie. Chociaż ContiCrossContact LX 2 ma bieżnik, który pozwala jeździć po nieubitych traktach, jest oponą cichą. Opory toczenia są gorsze, niż w przypadku opon typowo asfaltowych, ale i tak stosunkowo niezłe (klasa E).

Produkt dostępny w rozmiarach od 15 do 18 cali.

continental-CrossContact-LX20_1.jpg


Kup opony Continental ContiCrossContact LX 2



Opony Dunlop SP Sport BluResponse

Przy pracach nad SP Sport BluResponse wytwórca wykorzystał swoje doświadczenie zdobyte przy projektowaniu opon wyczynowych, m. in. do wyścigów długodystansowych.

Dunlop SP Sport BluResponse to następca modelu Fast Response. W porównaniu do niego, nowa opona ma o 30% niższe opory toczenia, co wpływa na spadek zużycia paliwa. Została zakwalifikowana pod tym względem do klas B-C (oceny różnią się w zależności od rozmiarów opony).

Jeśli chodzi o przyczepność, to Sport BluResponse plasuje się w kategorii A. Nie bez kozery Dunlop reklamuje oponę hasłem "Maksymalna przyczepność, bez kompromisów". Znakomicie spisuje się ona zwłaszcza na mokrej nawierzchni, co jest zasługą centralnych rowków odpowiadających za odprowadzanie wody.

W testach przeprowadzonych przez TÜV SÜD Volkswagen Golf z oponami SP Sport BluResponse zatrzymywał się nawet o 3 metry wcześniej, niż gdy był wyposażony w Michelin Energy Saver +, Continental Premium Contact 5, Bridgestone Turanza T001 czy Pirelli Cinturato P7.

W rankingu letnich opon ADAC 2013 (185/60 R15 H) nowe Dunlopy zostały sklasyfikowane na 3. pozycji, zaś w testach ACE/GTÜ 2013 ( 195/65 R15 V) na miejscu nr 1, z dopiskiem "bardzo polecana".

Dunlop SP Sport BluResponse jest dostępny w rozmiarach od 14 do 17 cali. Ogumienie to można więc zakładać do różnego typu pojazdów. Powinni na nie zwrócić uwagę właściciele kompaktów i aut klasy średniej.

Dunlop_SP_Sport_BluResponse.jpg


Kup opony Dunlop SP Sport BluResponse



Falken ZIEX ZE914 EcoRun

Falken wprowadza na rynek ewolucję opony ZE914, wzbogaconą większą ilością krzemionki. EcoRun w tegorocznych testach ACE/GTÜ wypadła nieźle i została zaliczona w poczet opon polecanych (testy rozmiaru 195/65 R15 V).

Według nomenklatury Unii Europejskiej, Falken ZIEX ZE914 EcoRun to opona klasy C pod względem oporów toczenia i B, jeśli chodzi o przyczepność na mokrym. W skutecznym odprowadzaniu wody pomagają cztery rowki.

Przy opracowywaniu mieszanki, Falken korzystał z technologii PCR LRR ("Low Rolling Resistance", czyli "niskie opory toczenia"). Dzięki niej samochód wyposażony w ZIEX ZE914 EcoRun do pokonania takiego samego dystansu zużywa znacznie mniej energii, niż na oponach konkurencyjnych. Mówiąc prościej, można zaoszczędzić na paliwie.

Falken celuje nowym produktem w segment aut hybrydowych i elektrycznych, ale podaje, że opony EcoRun równie dobrze można zakładać do modeli spalinowych. Dostępne w rozmiarach od 15 do 18 cali.

Falken_ZIEX_ZE914_EcoRun.jpg


Kup opony Falken ZIEX ZE914 EcoRun



Goodyear EfficientGrip Compact

Opony Goodyear EfficientGrip Compact są przeznaczone do samochodów wyposażonych w felgi o rozmiarach od 13 do 15 cali, czyli przede wszystkim aut miejskich i kompaktowych. W zależności od wielkości, są przypisane do klas B-E przy oporach toczenia i do B lub C przy trzymaniu się drogi na mokrej nawierzchni.

Nowa, letnia opona marki Goodyear jest trwała, wytrzymuje długie przebiegi. Producent pracował nad optymalizacją konturów, aby pracowała i zużywała się równomiernie. Sam bieżnik EfficientGrip Compact jest sztywny, co ma przyczynić się do mniejszej deformacji. Na żywotność opon i mniejsze zużycie paliwa ma wpływ waga, zredukowana w porównaniu do starszego modelu DuraGrip o 5%. Szerokie rowki obwodowe oraz liczne krawędzie minimalizują ryzyko aquaplaningu.

EfficientGrip_Compact_1.jpg


Kup opony Goodyear EfficientGrip Compact



Goodyear EfficientGrip Performance

Jak sama nazwa wskazuje, Goodyear EfficientGrip Performance to opony przeznaczone do samochodów o dobrych osiągach. W tegorocznych próbach ADAC dostały ocenę dobrą. Organizacje ACE i GTÜ przypisały je do kategorii "bardzo polecane".

Jeśli chodzi o oszczędzanie paliwa (innymi słowy, o opory toczenia) Goodyear EfficientGrip Performance to produkt klasy B-C. Właściwości na mokrej nawierzchni zostały ocenione na A-B.

Technologia ActiveBraking zapewnia krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, m.in. dzięki trójwymiarowym klockom bieżnika zwiększającym powierzchnię kontaktu z nawierzchnią. Goodyear zastosował też nowoczesne mieszanki gumowe (WearControl Technology), odpowiadające za dobre zachowanie opony na mokrej nawierzchni, a także niskie opory toczenia.

Specjalna warstwa gumowa CoolCushion Layer 2 ogranicza nagrzewanie się opony w centralnej części. Odpowiednia konstrukcja centralnego żebra sprawia, że bieżnik jest sztywniejszy, co daje pewne prowadzenie w zakrętach.

Opony Goodyear EfficientGrip Performance występują w wielkościach pasujących do felg o rozmiarach od 15 do 17 cali.

Goodyear_EfficientGrip_Performance.jpg


Kup opony Goodyear EfficientGrip Performance



Michelin Energy Saver +

Piąta generacja opony Michelin Energy Saver ma o 18% obniżone opory toczenia w stosunku do poprzedniczki (klasa A-B). Producent informuje, że w całym okresie eksploatacji opony (ok. 45 000 km) pozwala to zaoszczędzić nawet 60 litrów paliwa. Jest to rezultat zastosowania warstwy polimerów pod bieżnikiem.

Michelin Energy Saver + ma profil zapewniający o 10 % większą powierzchnię kontaktu z nawierzchnią niż wcześniej. Opona wolno się nagrzewa i zużywa równomiernie. Zajęła 1. miejsce w teście opon letnich ADAC 2013 w rozmiarze 185/60 R15 H. Jest polecana przez ACE i GTÜ.

Michelin Energy Saver + jest przeznaczona do wszelkiej maści samochodów popularnych (średnica osadzenia opony od 14 do 16 cali).

Michelin_Energy_Saver__.JPG


Kup opony Michelin Energy Saver +



Nokian Line

Nokian Tyres to firma z Finlandii wyspecjalizowana w produkowaniu produktów zimowych. Nie przeszkadza to jej w wytwarzaniu porządnych opon letnich.

Line to jedna z trzech nowych opon przeznaczonych do jazdy w cieplejszych warunkach. Została ona opracowana z myślą o krajach środkowoeuropejskich, gdzie panują zmienne warunki atmosferyczne. Występuje w rozmiarach 14, 15, 16 i 17 cali. Nokian Line przeznaczona jest do samochodów o większej mocy. Jest polecana przez ACE i GTÜ, a w próbach ADAC uzyskała ocenę dobrą.

Producent zastosował w oponie lamelki Cross-Block. Przy barku zewnętrznym łączą się ze sztywniejszym żebrem i poprawiają stabilność. Przy barku wewnętrznym są elastyczniejsze, dając miękki kontakt z nawierzchnią (mniejsze opory toczenia, zużycie paliwa oraz hałas).

Rowki retencyjne (Swoop Grooves) to elastyczne szczeliny potrafiące zatrzymać więcej wody, niż rowki standardowe. Kierowanie ułatwia asymetryczna konstrukcja bieżnika. W komfortowym pokonywaniu zakrętów oraz bezproblemowym wykonywaniu gwałtowniejszych manewrów pomagają 20-stopniowe skosy na ściankach rowków, podpierające okolice barku.

Opony Line są produkowane z mieszanki Nokian Silica. Dzięki niej gumy dobrze pracują w szerokim zakresie temperatur, wytwarzają mniej ciepła i są odporne na ścieranie.

Nokian Line ma wskaźnik zużycia bieżnika DSI i ryzyka wystąpienia aquaplaningu. Symbol kropli wody znika, kiedy grubość bieżnika spadnie do 4 milimetrów.

Nokian_Line.jpg


Kup opony Nokian Line



Nokian eLine

Nokian nazywa eLine oponą ekologiczną. Produkt przeznaczony na felgi o średnicy 15 i 16 cali kierowany jest do osób ceniących niskie zużycie paliwa i mniejszą emisję dwutlenku węgla, w tym do właścicieli hybryd.

Nokian zastąpił tradycyjne rowki na zewnętrznym barku opony lamelkami. Klocki są krótsze i szersze od standardowych, dzięki czemu ciężar opony rozkłada się na większej powierzchni. Minimalizuje to zniekształcenia i zmniejsza opór toczenia.

Mimo położenia nacisku na ten ostatni aspekt, Nokian zapewnia, że opony eLine są dobre również w innych dziedzinach. Gwarantują łatwe i szybkie prowadzenie auta. O bezpieczeństwo w deszczu nie ma się co martwić, ponieważ eLine plasuje się w klasie A w kategorii jazdy po mokrej nawierzchni.

Nokian eLine ma wskaźnik zużycia bieżnika (DSI).

Nokian Line_1.jpg




Nokian zLine

Nokian zLine to topowa opona fińskiej marki. Firma użyła do jest konstrukcji nanotechnologii. Przeznaczona jest do mocnych samochodów i występuje w rozmiarach od 16 do 20 cali. Może przenosić duże obciążenia i zapewnia precyzję prowadzenia, także w trudnych warunkach.

Mieszanka Nokian UHP Silica minimalizuje nagrzewanie się opony, pozwalając jej pracować w szerokim zakresie temperatur, zwiększając żywotność, a dodatkowo również wytrzymałość.

Bieżnik ma asymetryczny profil, a opona jest sztywna (masywne żebra zmniejszają ruch bloków profilowych przy kontakcie z powierzchnią drogi). Za stabilność odpowiadają rowki poprzeczne, a za zapobieganie aquaplaningowi rowki wodne (Hydro Grooves). Te ostatnie zatrzymują wodę znajdującą się między oponą a powierzchnią drogi, a następnie odprowadzają ją do rowków wzdłużnych. Opona ma też rowki retencyjne (Swoop Grooves).

Zaletą Nokian zLine jest cicha praca, uzyskana dzięki otworkom w ściankach rowków poprzecznych przypominającym piłki golfowe. Opona ta może dobrze sprawdzić się na dziurawych drogach, także w Polsce. Ma wzmocnienie z drutu stalowego. Nokian będzie oferował też wersję RunFlat, czyli taką, która pozwala pokonać dystans od 50 do 150 km bez powietrza.

Tak samo, jak Line i eLine, także zLine ma wskaźnik zużycia bieżnika i ryzyka wystąpienia aquaplaningu. Do produkcji tej opony Nokian stosuje oczyszczone oleje bez dodatku substancji toksycznych lub rakotwórczych.

Nokian_zLine.jpg


Kup opony Nokian zLine



Yokohama Advan Sport V105

Yokohama przy tworzeniu nowych produktów wykorzystuje doświadczenie z Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Firma jest oficjalnym dostawcą ogumienia dla tej serii. Z pewnością warto przyjrzeć się jej oponie Advan Sport V105, przy której projektowaniu skorzystano ze znanej z opon wyczynowych technologii Matrix Body Play Structure. Odpowiada ona za obniżenie masy (o 4% w porównaniu do starszych typów opon) i zachowanie wysokiej sztywności.

Poprzednia generacja tego produktu, oznaczona symbolem V103, była fabrycznie montowana na felgach samochodów takich marek, jak Audi, Bentley czy Porsche. W gumy Advan Sport V105 wyposaża swoje auta Mercedes-Benz (SL, SLK, CLS i Klasę C). Yokohama stworzyła te opony z myślą o mocnych limuzynach, autach sportowych i SUV-ach.

Asymetryczny bieżnik oraz system wgłębień wzdłuż kanałów mają sprawiać, że Advan Sport V105 będzie cicha. Wewnętrzna strona opony jest zoptymalizowana pod kątem jazdy po mokrej szosie, zaś zewnętrzna ma dbać o dobrą przyczepność na suchym. Gumowe klocki są zaokrąglone, dzięki czemu opona lepiej trzyma się nawierzchni i wolniej zużywa. Pomaga w tym także mieszanka, w której zwiększono gęstość i regularność rozłożenia krzemionki.

Trzy kanały skutecznie odprowadzają wodę i sprawiają, że samochód wyposażony w Yokohamy ma mniejszą tendencję do wpadania w poślizgi. W porównaniu do Advan Sport V103, wersja V105 o 14% skuteczniej hamuje na mokrej nawierzchni, zapewnia o ponad 10% lepszą zwrotność w deszczu i jest cichsza o 15%.

Yokohama_Advan_Sport_V105.jpg


Kup opony Yokohama Advan Sport V105



Vredestein Ultrac Vorti R

Ultrac Vorti R ma indeks prędkości Y, sprawdzi się więc w samochodach mogących rozwinąć prędkość 300 km/h. Co ciekawe, bieżnik tej opony został opracowany przy współpracy ze słynnym biurem projektowym Italdesign Giugiaro.

O poziomie zaawansowania technicznego nowych gum Vredestein świadczy m.in. to, że w część ich bieżnika i ścian bocznych zostało wplecione włókno węglowe. Ultra Vorti R ma mieszankę z kilku typów żywic, aktywujących się w różnych temperaturach. Pozwala to zachować przyczepność bez względu na to, czy opona jest zimna czy już rozgrzana. Za schładzanie odpowiada dodatkowy rowek w środkowej części bieżnika.

Vredestein będzie oferował odmiany Ultra Vorti R dedykowane do montażu na tylnej osi. Profil opony został tak zaprojektowany, żeby ta przylegała prawie całą szerokością do podłoża. Szersze kostki na zewnętrznej ściance zwiększają boczną przyczepność.

Opona nie odkształca się w płaszczyźnie poprzecznej podczas przejeżdżania zakrętów. Jak podaje producent, jest to zasługa ukośnych krawędzi rowków wzdłużnych. Dodatkowo, wewnętrzna krawędź opony nachylona pod kątem 30 stopni zapewnia znakomite przyleganie całej powierzchni bieżnika do nawierzchni podczas skręcania.

Vredestein_Ultrac_Vorti_R.jpg


Kup opony Vredestein Ultrac Vorti R



Opony do pojazdów dostawczych

Barum Vanis 2

Należąca do koncernu Continental czeska marka Barum produkuje opony, które mają dobry stosunek ceny do jakości. Zapewne tak samo będzie w przypadku Vanis 2 dla pojazdów użytkowych i dostawczych.

Kierowcy tego typu aut często muszą pokonywać wysokie krawężniki lub poruszać się w trudniejszym terenie, np. po placu budowy. Dlatego Barum wzmocnił ściankę boczną Vanis 2 dodatkową warstwą gumy, co ma chronić ją przed uszkodzeniami w wyniku otarć.

Opona ma płaski kontur. W ten sposób lepiej przylega do nawierzchni i mniej się zużywa. W porównaniu do poprzedniej generacji, czyli Vanis, nowa "Barumka" jest o 5 % trwalsza. Krótszą drogę hamowania zapewnia sztywny bieżnik. Rowki barkowe zmniejszają hałas podczas jazdy, a trzy szerokie rowki obwodowe dobrze odprowadzą wodę.

W Barum Vanis 2 można wyposażyć pojazdy z felgami o średnicy od 14 do 16 cali.

barum_vanis_2.jpg


Kup opony Barum Vanis 2



Continental ContiVanContact 100

Continetal opracował dwa nowe rodzaje letnich opon dla modeli dostawczych. ContiVanContact 100 ma się sprawdzać w zróżnicowanych warunkach. Struktura żeber zapobiega klinowaniu się w oponie kamieni, a bok jest chroniony przed uszkodzeniami trójwymiarową powierzchnią ścierną.

Rowki obwodowe i poprzeczne odpowiadają za odprowadzanie wody. W porównaniu do starszej Vanco 2, ContiVanContact 100 jest o 15% trwalsza, a jej opory toczenia są o 10% niższe.

Continental zapewnia, że specjalna mieszanka i płaski kontur bieżnika pozwolą pokonać na ContiVanContact 100 wiele kilometrów. Rozmiary, w jakich występuje opona, to 14, 15 i 16 cali.

CVC100_1.jpg


Kup opony Continental ContiVanContact 100



Continental ContiVanContact 200

Drugą nowością w gamie Continentala jest ContiVanContact 200. O klasie tej opony świadczy to, że jest seryjnie montowana na samochodach tak doświadczonych producentów aut dostawczych, tak Iveco, Mercedes, Renault czy Volkswagen. Dostępna jest w rozmiarach 15 i 16 cali.

Nowoczesna mieszanka polimerowo-krzemianowa sprawia, że ContiVanContact 200 ma niskie opory toczenia. Krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni to zasługa rowków wodnych umieszczonych na barkach i lamel w centrum bieżnika. W stosunku do porównywalnych opon, nowe Continentale zapewniają o 5% lepszą trakcję, także pod dużym obciążeniem.

Continental_ContiVanContact_200.jpg


Kup opony Continental ContiVanContact 200



Dębica Quartet 2

Opony Dębica Quartet 2 mają wiele poprzecznych nacięć. W związku z tym sprawdzą się nie tylko na suchej nawierzchni, ale także pokrytej piaskiem lub błotem. Za zdolność do odprowadzania wody odpowiadają trzy głębokie kanały, które przyczyniają się także do równomiernego rozkładu obciążenia na oponie.

Quartet 2 charakteryzuje się długimi przebiegami i stabilnością podczas jazdy z ładunkiem. Opony mogą być 14-, 15-, lub 16-calowe.

D__bica_Quartet_2_.jpg


Kup opony Dębica Quartet 2



Dunlop Econodrive

Nad opracowaniem opon Econodrive pracowało 12 inżynierów. Mieli oni za zadanie stworzyć produkt, który będzie się cechował niskimi kosztami eksploatacji.

W związku z tym nowe Dunlopy do pojazdów dostawczych mają niskie opory toczenia i mogą wytrzymać długie przebiegi. Takie właściwości udało się uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu mieszanki z węglem i krzemionką oraz wzmocnionym ściankom bocznym, które ponadto chronią oponę przed uszkodzeniami. Żebra w Econodrive skutecznie odprowadzają wodę spod kół.

Dunlop Econodrive występuje w rozmiarach od 14 do 16 cali.

dunlop_econodrive_2.jpg


Kup opony Dunlop Econodrive



Michelin Agilis +

Badania przeprowadzone przez TÜV SÜD pokazały, że samochód z oponami Agilis + zatrzyma się o 2 metry wcześniej na mokrej nawierzchni, niż gdyby był wyposażony w opony starszej generacji. Na dystansie 70 000 km można też dzięki nim zaoszczędzić do 150 litrów paliwa. Bierze się to stąd, że Michelin zastosował w Agilis + mieszankę gumy z dodatkiem krzemionki.

Michelin_Agilis.jpg


Kup opony Michelin Agilis +

Boki są z kolei wykonane z substancji używanych do wytwarzania opon autobusowych. Jeśli chodzi o przyczepność, to etykiety w większości rozmiarów wskazują na klasę B, a w przypadku oporów toczenia na C.

Michelin Agilis + przeznaczona jest do pojazdów z 15- i 16-calowymi obręczami.



data dodania: 09.03.2013



Producenci opon w ofercie

Rodzaje produktów

Popularne rozmiary

Serwisy partnerskie