Opinie o Nas
Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ
MixOponki.pl tophead
b_samochodowe Opony motocyklowe

Ranking opon w rozmiarze 225/55 R18 do aut terenowych

Zwiększone zainteresowanie samochodami typu SUV zainspirowało OffRoad Magazine do przeprowadzenia testów większych opon. Opon dedykowanych SUV-om oraz samochodom z napędem na cztery koła. Które modele okazały się najlepsze? Które lepiej omijać szerokim łukiem, mimo iż dostępne są w atrakcyjnych cenach?

Testy zostały przeprowadzone na modelu Mercedesa ML250. Weryfikowano opony w rozmiarze 225/55 R18. OffRoad Magazine skoncentrował się wyłącznie na zachowaniu w mokrych i suchych warunkach jezdniowych, zupełnie ignorując właściwości off-roadowe.


Nokian Line SUV

Razem: 30.0

  • Sucho: 8
  • Mokro: 9
  • Opory toczenia: 9
  • Hałas: 4

Zalety: dobra obsługa oraz krótkie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.

Wady: wysoka cena.


Nokian Line SUV


Kup opony Nokian zLine SUV



Continental ContiSportContact 5 SUV

Razem: 19.0

  • Sucho: 9
  • Mokro: 6
  • Opory toczenia: 3
  • Hałas: 1

Zalety: dobre osiągi na suchej drodze.

Wady: wysoki poziom hałasu.


Continental ContiSportContact 5 SUV


Kup opony Continental ContiSportContact 5 SUV



Dunlop SP QuattroMaxx

Razem: 18.0

  • Sucho: 6
  • Mokro: 6
  • Opory toczenia: 2
  • Hałas: 4

Zalety: bardzo dobrze zrównoważone, krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni.

Wady: stosunkowo wysoki poziom hałasu, wysokie opory toczenia - co przekłada się na wyższe zużycie paliwa.


Dunlop SP QuattroMaxx


Kup opony Dunlop SP QuattroMaxx



Pirelli Scorpion Verde

Razem: 15.0

  • Sucho: 6
  • Mokro: 5
  • Opory toczenia: 3
  • Hałas: 1

Zalety: dobre osiągi na mokrym i suchym asfalcie.

Wady: najwyższy poziom hałasu (w porównaniu z innymi testowanymi oponami).


Pirelli Scorpion Verde


Kup opony Pirelli Scorpion Verde



Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV

Razem: 22.0

  • Sucho: 5
  • Mokro: 6
  • Opory toczenia: 3
  • Hałas: 8

Zalety: najwyższa odporność na aquaplaning, wysoki komfort.

Wady: średnie prowadzenie na suchej drodze.


Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV


Kup opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV



Kumho HP91

Razem: 18.0

  • Sucho: 2
  • Mokro: 3
  • Opory toczenia: 7
  • Hałas: 6

Zalety: wysoka odporność na aquaplaning, niskie opory toczenia.

Wady: długa droga hamowania na mokrej drodze.


Kumho Crugen HP91


Kup opony Kumho HP91



Toyo Proxes T1 Sport SUV

Razem: 18.0

  • Sucho: 3
  • Mokro: 3
  • Opory toczenia: 9
  • Hałas: 3

Zalety: niskie opory toczenia.

Wady: średnie prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni.


Toyo Proxes T1 Sport SUV


Kup opony Toyo Proxes T1 Sport SUV



Vredestein Ultrac Vorti

Razem: 11.0

  • Sucho: 2
  • Mokro: 1
  • Opory toczenia: 1
  • Hałas: 7

Zalety: dopuszczalne wyniki na suchej drodze.

Wady: słabe wyniki na mokrej nawierzchni.


Vredestein Ultrac Vorti


Kup opony Vredestein Ultrac Vorti



Maxxis M36

Razem: 13.0

  • Sucho: 1
  • Mokro: 1
  • Opory toczenia: 3
  • Hałas: 8

Zalety: niskie opory toczenia, niski poziom hałasu.

Wady: słabe wyniki na mokrych drogach.


Podsumowanie testu

Testy magazynu OffRoad wyłoniły 5 modeli opon, które są warte polecenia. Pozycje od 6 do 8 są oponami zalecanymi. Zaś model uplasowany na ostatnim miejscu klasyfikowany jest jako opona wystarczająca.

Poniżej prezentujemy również krótkie podsumowanie wyłaniające opony w kategoriach:

Najlepsza opona na suchej drodze

  • Continental ContiSportContact 5 SUV

Najlepsza opona na mokrej drodze

  • Nokian zLine SUV

Opona o najniższym zużyciu paliwa

  • Nokian zLine SUV
  • Toyo Proxes T1 Sport SUV

Opona najcichsza

  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV
  • Maxxis M36

data dodania: 28.08.2015



Producenci opon w ofercie

Rodzaje produktów

Popularne rozmiary

Serwisy partnerskie