Opinie o Nas
Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ
MixOponki.pl tophead
b_samochodowe Opony motocyklowe

Uniroyal RAINSPORT 3 - najlepsza opona na deszcz

Uniroyal postanowił bazując na doświadczeniach w konstruowaniu opon na mokre warunki jeszcze bardziej poprawić właściwości RainSporta na suchej nawierzchni.

RainSport 3 to już trzecia generacja wysoko cenionego produktu marki Uniroyal. Poprzednik był chwalony zwłaszcza przez kierowców posiadających mocne auta i lubiących dynamiczna jazdę. Symetryczna, kierunkowa opona RainSport 2 zapewniała bardzo dobre zachowanie samochodu na suchej nawierzchni, a na mokrej dzięki unikatowej rzeźbie bieżnika z głębokimi rowkami odprowadzającymi wodę i specjalnej, miękkiej mieszance były uważane za wzorzec w klasie.

Uniroyal_RAINSPORT_3_.jpg

Inowacyjna opon Uniroyal RAINSPORT 3

Opinie o oponach Uniroyal Rainsport 3


Teraz Uniroyal postanowił bazując na doświadczeniach w konstruowaniu opon na mokre warunki jeszcze bardziej poprawić właściwości RainSporta na suchej nawierzchni. Osiągnął to w modelu RainSport 3 poprzez zastosowanie asymetrycznej rzeźby bieżnika, którego zewnętrzna część kierunkowa odpowiedzialna jest za odprowadzanie wody na zewnątrz pojazdu, natomiast wewnętrzna o dwóch obwodowych rowkach poprawia właściwości jezdne na suchej nawierzchni, ale także poprawia zarówno opory toczenia jak i poziom hałasu.

Uniroyal_RAINSPORT_3.jpg

Nowatorska technologia Shark Skin Technology

Za znakomitą przyczepność na zakrętach i podczas hamowania odpowiadają duże bloki barkowe redukujące odkształcenia, a do tego zwiększające realną szerokość mocno obciążonej opony. Miękka mieszanka, która skutecznie wypełnia pory twardej nawierzchni również poprawia przyczepność w każdych warunkach. Natomiast przed aquaplaningiem, czyli tzw. płynięciem opony po warstwie wody chroni RainSporta 3 nie tylko asymetryczny bieżnik o ostrym kącie w stosunku do kierunku obrotu opony, ale też technologia skóry rekina (Shark Skin Technology). Polega ona na zastosowaniu mikroskopijnych nacięć w rowkach bieżnika. Ich zadaniem jest tłumienie wibracji powstających w momencie kontaktu opony z nawierzchnią i wodą zalegającą na drodze. Wibracje te powodują utrudnienia w odprowadzaniu wody spod opony, ale też zwiększony hałas.

Nie bez przyczyny opona nazywa się RainSport, a markę Uniroyal kojarzy się z produktami przeznaczonymi na mokre warunki. Duże doświadczenie zdobyte na tym polu teraz zostaje uzupełnione technologią, która sprawi, że Uniroyal RainSport 3 jest produktem znakomitym na każde warunki. Idealnie sprawdzi się również na polskich drogach, gdzie coraz częstsze opady deszczu powodują specyficzne wymagania względem samochodów o dobrych osiągach. RainSport 3 jest dostępna również do aut typu SUV/crossover.


Kup opony Uniroyal RAINSPORT 3

Technologia użyta w oponie Uniroyal RainSport 3

  • UFS (Ultimate Flow Structure): zoptymalizowana struktura wzoru bieżnika zapewniająca szybkie odprowadzanie wody.

  • SST (Shark Skin Technology): tłumienie turbulencji wody na powierzchni kanału bieżnika.

  • Więcej krawędzi trzymających: krawędzie trzymające zwiększają przyczepność do powierzchni drogi.

  • RTC (Rain Tire Compound): lepsze przenoszenie dużych sił w czasie hamowania dzięki lepszemu wypełnianiu przez mieszankę bieżnika porowatej struktury nawierzchni.

  • FCC (Fast Curve Configuration): duża sztywność poprzeczna bloków barkowych bieżnika redukuje odkształcenia wpływając na lepsze przenoszenie sił bocznych.

  • Elastyczne w kierunku wzdłużnym bloki barkowe: szeroki odcisk bieżnika dzięki optymalnemu dostosowaniu bloków barkowych do powierzchni drogi.

  • GSC (Gentle Sound Configuration): zredukowany poziom hałasu w całym zakresie częstotliwości i regularne zużycie.

Prawidłowy montaż opony Uniroyal RainSport 3

Uniroyal_RainSport_3.jpg

Zewnętrzna strona opony

Prawidłowo zamontowane opony Uniroyal RainSport 3

Uniroyal_RainSport_3.jpg

Prawidłowo zamontowane na aucie

Mogłoby się wydawać, że opony Uniroyal RainSport 3 powinny być podzielone na prawe i lewe. Nie jest to jednak prawdą. Konieczne jest tylko zachowanie zasady montażu opony napisem outside na zewnątrz samochodu i inside do wewnątrz. Ważne, by rowki obwodowe znajdowały się od wewnątrz ponieważ pełnią one inną funkcję, niż ostre nacięcia pod dużym kątem, których rolą jest kierowanie wypompowanej wody do tyłu i na zewnątrz. Jeśli opona zostanie założona odwrotnie na mokrej nawierzchni jej praca będzie zakłócona.

data dodania: 20.05.2014



Producenci opon w ofercie

Rodzaje produktów

Popularne rozmiary

Serwisy partnerskie